Olympus OM-D endelig i hende!:0)

OM-D vist med Olympus 45mm F1.8

På mandag var jeg så heldig å kunne hente mitt nye kamera som jeg har ventet på en stund! Etter jobb stod der nemlig og ventet på meg et «Olympus OM-D E-M5» med kit-objektivet «Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 12-50mm 1:3.5-6.3 EZ«!:0)


Jeg liker å alltid ha kamera med meg og har vært innom diverse kompaktkameraet som ikke holder mål. Mitt tunge og enorme Canon EOS 7D med sine unødvendig store objektiver (crop-kamera trenger ikke FF optikk!) ble etterhvert liggende mye på hylla hjemme. Etter at jeg i vår kjøpte mitt første MicroFourThirds kamera, Panasonic G3, har jeg ikke hatt 7Den med meg ut én eneste gang! På hobbybudsjett blir det for råflott å ha et dyrt kamera og optikk liggende kun for innebruk, så nå har jeg solgt alt mitt Canon-utstyr og gått helt over til MicroFourThirds systemet!:0) Til alt overmål har jeg fått plass til kamera med batterigrep og objektiv, 3 ekstra objektiver og medfølgende blits oppi en bitteliten ThinkTank Retrospective 5 skulderbag, som er veldig praktisk og dritlekker!;0)

Olympus OM-D er det første kameraet i MicroFourThirds systemet som «har alt»; god design/ergonomi, alle funksjoner jeg trenger, skikkelig håndgrep, tåler juling, tåler en vannsprut og er fullt på linje med tradisjonelle speilreflekser når det kommer til bildekvalitet og hastighet. Autofokusen sitter som et skudd, med ansiktsgjenkjenning. Skjermen bakpå kan om ønskelig brukes som søker og den er like god å fokusere med som «kikkhullet» ovenfor, dette er fordi kamerahuset ikke har et dumt speil foran sensoren!:0)

Nå har jeg kun rukket å ta en håndfull bilder med kameraet ennå og det har helst blitt kjedelige «testbilder» som jeg holder for meg selv. Men det vil dukke opp plenty bilder tatt med kameraet etterhvert!:0) Klikk her for å se alle innlegg med bilder fra OM-D.
Jeg har dog tatt de sedvanlige «skrytebildene» av mine nye dupeditter, til misunnelse og beundring for de som ramler innom bloggen her!;0) Jeg synes det er litt gøy å ta «produktbilder» også da.

med Panasonic 20mm F1.7

med kitobjektivet 12-50mm

med både horisontalgrep og vertikalgrep m/batteri montert



2 thoughts on “Olympus OM-D endelig i hende!:0)

  1. Cstandal sier:

    NAIS, gratulerer så masse med nytt kamera 🙂 Gleder meg til å se bilder du har tatt med det snart 🙂

Legg igjen en kommentar

