736 MegaPixel panorama!!:0)

Endelig kan jeg dele mitt første «spede» forsøk på gigapixel panoramabilde. Det ble riktignok ikke mer enn 0,736 GigaPixel denne gang. Men prosessen var svært lærerik og jeg synes at resultatet ble ganske bra. Hva synes du?:0) Ris og ros og evt. spørsmål tas imot med et stort smil!;0)

Dato: 6.mars 2011. Antall bilder: 95. Oppløsning: 736MegaPixel / 0,736GigaPixel (52853×13933Pix).

Bildene til panoramaet er tatt med 200mm objektiv (tilsvarer 320mm på Canon 7D) fra Steinfjellet.  Her kan man kjøre helt opp til toppen på en ganske fin vei noe som gjør dette motivet til et av mine favoritter. Besøker ofte denne plassen, hvor det også finnes parkeringsplass og mange naturløyper innover byheiene. I forgrunnen ser vi Djupadalen, Haugesunds mest brukte friluftsområde som ligger helt ned mot byen. Sentrum ser man som en «stripe» med bebyggelse spredd langs kystlinjen.
Bildet kan også betraktes direkte hos gigapan.com som er den flotte tjenesten jeg fant til å laste opp slike bilder. Superenkelt, omtrent slik som youtube fungerer for videoer. Hvis du har en kommentar til bildet så setter jeg pris på om du legger den igjen her i blogginnlegget!:0) Ha ei fin helg!!:0)
Legg igjen en kommentar

