På café med Sigma

Idag var vi på cafétur og jeg fikk endelig testet ut mitt nye Sigma 50mm F1,4. Har vel funnet ut at det ikke er serlig skarpt på største blenderåpning, men samtidig at blender 1,4 oftest er umulig å bruke likevel da dybdeskarpheten blir så utrolig grunn. Bildene under er av min datter og her har jeg brukt blender 2,8. Da er dybdeskarpheten slik at øynene er skarpe mens nesen er ganske uskarp, så jeg kunne fint ha knepet igjen blenderen ennå et par hakk. Det fine er jo da at dette objektivet er på sitt skarpeste fra rundt blender 2,8!:0)
Det ble altså et slags vitenskapelig eksperiment dette her, men jeg synes vi plasserte oss bra i forhold til lyset. Jeg har ikke gjort noe annet med bildene enn å justere hvitbalanse.

«Kappen Sadeltann» -is er snadder!:0)

Like blid med kul i panna og mat i hele ansiktet!

Utsnitt av bildet over, viser dybdeskarpheten ved f/2,8 på ca. 1,5m avstand. Her hadde jeg max flaks med fokus på øyet!:0)
Legg igjen en kommentar

