Sigma 50mm f/1,4 og 32GB minnekort :0)

Gjorde et aldri så lite innhugg i utstyrsbudsjettet denne uka. Igår var var jeg til byn for å snuse på et lyssterkt 50mm objektiv til portrett-/innefotografering. Endte da opp med et Sigma 50mm f/1,4 som skal være å foretrekke fremfor Canon sitt tilsvarende (det var også kun dette de hadde i butikken). Så nå er det duket for mer fotografering innendørs i vintermørket. Det blir jo lysere for hver dag nå, men det er overraskende hvor mørkt det kan være i stua av og til. Med blender 1,4 så blir det bedre da mine to andre objektiver stopper på blender 4, som stort sett er for lite innendørs om man ikke ønsker å bruke blitz. Gleder meg til å bedre kunne utnytte naturlig lys.

I posten en dag fikk jeg et  CF minnekort av type Kingston 133x på hele 32GB(!). Det er for treigt å bruke til video og «kjapp fotografering», men til timelapseprosjekter er det mitt i blinken. Nå skal jeg slippe å tømme minnekortet underveis, eller jeg kan fotografere i høyere oppløsning!:0) Nå viste minnekortet seg å være defekt, ettersom alle 500 bildene fra gårsdagens tur i fjæresteinene endte med ødelagte bilder!:0( Men jeg får jo byttet det så det går nok bra.

Legg igjen en kommentar

