to kvelder i Sogn

Sist uke var jeg på tur til Leirvik i Sogn med jobben. Det ble tid til et par kvelder ute i friskt vintervær hvor jeg bestemte meg for å fotografere til en liten timelapse-test. Dette ble da til filmen som du kan se under, husk å velge HD-kvalitet. Les mer under filmen.


TimeLapse Leirvik, Sogn from Christoffer Steinsvåg on Vimeo.

Denne er kort fortalt satt sammen av omlag 600 stillbilder som spilles av i 25bps (bilder per sekund). Jeg fotograferte i omlag én time ved hver lokasjon med en intervalltimer som tok bilde hvert 20. sekund. Eksponeringen er satt manuelt til f/4, ISO hhv. 1250/1600 og lukkertid 10sek ved begge lokasjoner. Dette var en spennende og tidkrevende prosess og jeg har lekt meg mye med redigering av videoen i etterkant for å gjøre den litt lenger og litt mer interessant. «Råklippene» alene endte ikke på mer enn cirka 10 sekunder, så det var ikke mye materiale å lage film av, hehe. Men dette var en spennende og nyttig erfaring. Timelapse er en sjanger som jeg gleder meg til å utforske mer fremover!:0)

Håper videoen faller i smak. Legg veldig gjerne igjen kommentarer, både ris og ros!;0)

Legg igjen en kommentar

