eget domene på plass

Jeg registrerte http://www.christofferfoto.com for en stund tilbake, men har egentlig ikke tatt det i bruk ordentlig før nå. Det er registrert hos One.com og fra supportsidene deres å dømme skulle det ikke gå ann å peke domenet til en annen webadresse på ordentlig vis. Kun en slik videresending, men da viser jo ikke christofferfoto.com øverst i nettleseren når folk er på bloggen min. Men igår fant jeg ut hvordan det kunne gjøres, i alle fall opp mot Blogger!:0)
Jeg la inn noen DNS-greier manuelt hos One.com og satte Bloggerkontoen min opp via kontrollpanelet til å motta forespørsler fra christofferfoto.com. Og det ser ut til at det fungerer helt kjempeflott!:0)
Tenkte bare jeg ville dele denne informasjonen med dere andre som kanskje lurer på det samme. Ikke for å drive reklame, men One.com valgte jeg pga. den veldig hyggelig prisen. Jeg angret et lite øyeblikk, men ikke nå lenger. Google/Blogger har lagt ut god informasjon om hva man må gjøre for å bruke sitt eget domene her; http://www.google.com/support/blogger/bin/topic.py?topic=12451

Dersom du ikke har et domene fra før så kan man faktisk registrere et direkte hos Blogger også, da slipper man å gjøre noe som helst for at koblingen til bloggen skal virke. Se samme link. Det er jo litt ryddigere og «penere» å ha sin egen adresse, eller?;0)

Legg igjen en kommentar

