Hjemmestudio på plass

IMG_0364

IMG_0311

Det siste året har jeg syslet med tanken på å rigge til mitt eget fotostudio hjemme. Sånn fra før av så er jeg mer en naturfotograf som trives godt med at motivene står helt i ro. Lange lukkertider når sola går opp og ned trives jeg godt med. Det har liksom fortonet seg som litt skummelt og vanskelig å ta bilder av mennesker i studio. Også må man jo bli en slags ekspert på bruk av blitz for å få til de gode og interessante bildene. Dette er en utfordring, men veldig spennende. Så etter å ha gått og tenkt på dette et års tid og handlet litt utstyr nå og da å er jeg endelig igang med noe som likner et fotostudio hjemme!:0)

Ettersom jeg ønsker å være litt portabel samt utnytte plassen bedre så har jeg foreløpig valgt å gå for eksterne blitser i stedet for de standard studioblitsene. De er veldig lette og billige. Også går de på batteri, noe som kan være både positivt og negativt. Også har jeg kjøpt slike softbokser i paraplyutgave, de er rimelige og kan brettes sammen til ingenting.

Men nok om detaljer for nå, målet med alt dette er jo å øve seg på å ta gode bilder. Så da legger jeg ut de første «studiobildene» som jeg tok av vår 3 år gamle datter for et par uker siden. Hun var henrykt over invitasjonen til å hoppe på kontoret til pappa, jeg kunne til og med friste med en rosa ballong!:0)

Selv er jeg ganske fornøyd med resultatet, hva synes du? Kommentarer og tips er alltid kjekt!;0)

Legg igjen en kommentar

