Christoffer på Blogger

Da var jeg jammen igang med min fotoblogg på Blogger. Tidligere har jeg brukt WordPress.com til fotobloggen min. Igår eksporterte jeg denne for så å slette den, da jeg skulle over på self-hosted wordpress server som en kamerat har satt opp til meg. Da alt var satt opp og fungerte greit så klarte jeg på alt for enkelt vis (via adminsidene) å rote til databasen til bloggen slik at den ikke finner seg selv når jeg skal logge inn. Resultatet ble at bloggen min på wordpress kan betraktes i en tekstbasert utgave slik den ble forlatt igår, den er ennå her; http://foto.iflogg.com/… Dette var veldig synd ettersom jeg har blitt relativt godt kjent med wordpress det siste året og likte meg der. Men når dette tullet skjedde så begynte jeg å se over på Blogger sin tjeneste igjen, den som jeg utelot til fordel for wordpress for et års tid siden.

Den siste tiden har jeg surfet endel på fotoblogger og funnet ut at nesten alle disse ligger på Blogger. Grunnen er nok at selv om Blogger sitt oppsett begrenser designfriheten til bloggen litt, så er det til gjengjeld mye enklere enn wordpress å gå igang med. Det jeg har falt for er spesielt den massive implementeringen av sosiale media med funksjoner som deling, liker-knapp for facebook, pålogging for googlekontoer osv. Dette er noe som jeg ser fram til å leke meg litt med. Men så må jeg huske at dette skal være en fotoblogg først og fremst. Min interesse for foto har blomstret opp igjen i det siste, så jeg ser fram til å være aktiv her framover!:0)

Det som er synd er at jeg tilsynelatende ikke kan importere min gamle wordpress-blogg inn her på Blogger-bloggen. Hmm..finner kanskje ut av en lur måte å gjøre det på, vi får se. Det er uansett ikke så farlig, det kan være greit å begynne litt fra scratch av igjen også :0)

Uansett, du er velkommen til å følge bloggen min fremover, det hadde vært hyggelig!;0)

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

Legg igjen en kommentar

